NOTOWANIA KLIENTÓW:
  1. Powrót

ZM Ropczyce przedstawiają strategiczne kierunki rozwoju

W ciągu 3 lat ZM Ropczyce z producenta materiałów ogniotrwałych przekształcą się w grupę produkcyjno-inżynieryjną zdolną do kompleksowej obsługi inwestycji „pod klucz”. Przyjęty właśnie do realizacji zaktualizowany plan rozwoju zakłada dywersyfikację na czterech poziomach: produktowym, branżowym, geograficznym oraz inżynieringowym.

Kluczowymi przewagami konkurencyjnymi ZM Ropczyce mają być: kompleksowość oferty uwzględniającej analizę indywidualnych potrzeb klienta i rozwiązania projektowe szyte „na miarę”, konkurencyjna oferta cenowa zawierająca „wartości dodane” dla klientów, wysoka jakość usług i oferowanych rozwiązań materiałowych poparta analizami przeprowadzonymi po realizacji zleceń (tzw. post completion) oraz szeroko rozumiana elastyczność w podejściu do rynku oraz do klientów.

- Na tle małych i średnich firm konkurencyjnych  będziemy posiadać komplementarną ofertę produktowo-usługową wyróżniającą nas w tej grupie dostawców, która charakteryzować się będzie wysoką wartością dodaną zarówno pod względem jakości proponowanych technologii jak też poziomu usług eksperckich. Jeśli chodzi o grupę dominujących na rynku koncernów, to naszymi istotnymi przewagami konkurencyjnymi będą: szerokie zaplecze badawcze i swobodny dostęp do surowców, kompleksowość i elastyczność oraz w pełni zindywidualizowane podejście do klientów - wyjaśnia Józef Siwiec, Prezes ZM Ropczyce.

Dzięki nowej strategii ZM Ropczyce będą postrzegane wśród dotychczasowych i nowych klientów jako tzw. Zaufany Dostawca - rozwiązujący problemy, a co ważniejsze biorący odpowiedzialność za wdrożone rozwiązania produktowe i technologiczne. Swój status spółka zamierza budować w oparciu o najwyższe kompetencje w zakresie zaawansowanych technologicznie projektów, innowacyjności i nowoczesności zastosowanych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych, elastyczności i decyzyjności oraz odpowiedzialności.

- Trwały, oparty na długofalowej współpracy kontakt z klientem pozwala obu stronom na rozpoznanie wzajemnych potrzeb i możliwości. Wiedza i bliskie relacje dają nam wiele korzyści: optymalizację w planowaniu surowcowym, długoterminowe i precyzyjne przewidywanie oraz modelowanie kolejnych potrzeb oraz przewidywalność cenową produktów i usług eksploatacyjnych. Nasza oferta usług badawczo-projektowych i inżynieringowych, inicjująca najbardziej złożone, ale również najbardziej rentowne projekty sprzedażowe, będzie dla nas „kołem zamachowym” rozwoju działalności Grupy na coraz większą skalę. W tym celu zakładamy realizację II etapu inwestycji w Centrum Badawczo – Rozwojowe o wartości ok. 9 mln PLN, umożliwiającej rozwój usług inżynieringowych (projektowanie, montaż, instalacja i profesjonalny serwis) - podkreśla prezes ZM Ropczyce Józef Siwiec.

Przekształcenie w mobilną grupę produkcyjno-inżynieringową, obecną na różnych rynkach oraz u różnych branżowo odbiorców, przyniesie ZM Ropczyce wymierne korzyści: zwiększy stabilność, przewidywalność działalności, efektywność ekonomiczną, a wyspecjalizowana produkcja dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta ma być receptą na presję cenową konkurencji. W ramach dywersyfikacji geograficznej zakłada się dalszy rozwój sprzedaży eksportowej na takich kierunkach geograficznych jak: kraje byłej WNP, Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone, Ameryka Południowa i Azja. Zakłada się systematyczny wzrost udziału eksportu w strukturze przychodów ze sprzedaży.

- Przyjęliśmy ambitny cel zwiększenie skali dostaw dla naszych klientów w ramach tzw. umów ramowych z obecnych 30% do ok. 50%, co przełoży się na gwarancję zamówień w dłuższym okresie czasu oraz na znaczne zwiększenie przewidywalności i bezpieczeństwa funkcjonowania. Chcemy uzyskać również podwojenie udziału w strukturze naszych przychodów dostaw realizowanych w ramach projektów remontowych w takich branżach jak przemysł cementowo-wapienniczy, hutnictwo metali nieżelaznych czy hutnictwo żelaza i stali. Docelowo powinno to być ok. 15%. Liczymy również, że działania zaplanowane na najbliższe trzy lata umożliwią nam osiągnięcie do 10% przychodów realizowanych w ramach zadań inwestycyjnych u klientów. Realizacja tych celów pozwoli na znacznie większą niż do tej pory optymalizację w zakresie planowania, a co za tym idzie również obniżkę kosztów i dalsze podnoszenie rentowności – wyjaśnia Józef Siwiec.

Realizacja przyjętych przez Radę Nadzorczą ZM Ropczyce strategicznych kierunków rozwoju do 2020 roku oznaczać będzie ścisłą koncentrację i specjalizację Spółki na działalności podstawowej w zakresie ceramiki ogniotrwałej oraz na związanej z nią szeroko rozumianej sferze usług. Dlatego ZM Ropczyce zakładają realizację połączenia ze spółka zależną ZM Service, które umożliwi pełną integrację w ramach istniejącej infrastruktury informacyjnej oraz dalszą optymalizację wykorzystania  majątku Grupy między innymi poprzez zadania realizowane przez spółkę zależną ZM Nieruchomości Sp. z o.o. oraz współpracę z administracją samorządową.

- Jesteśmy przekonani, że realizacja przedstawionych przez nas i przyjętych przez naszą Radę Nadzorczą strategicznych kierunków rozwoju na najbliższe lata, pozwoli uzyskać trwały wzrost sprzedaży i wyników finansowych co przełoży się na wzrost wartości fundamentalnej oraz kapitalizacji naszej spółki na giełdzie. Jednocześnie też pozwoli na konsekwentną realizację przez nas przyjętej polityki dywidendy, w tym również na jej modyfikacje w kierunku zwiększania wartości dywidendy dla naszych akcjonariuszy – podkreśla Prezes Józef Siwiec. 

notowania ZM Ropczyce:
Zainteresowany spółką?
Zapraszamy do śledzenia profilu ZM Ropczyce na Akcjonariat.pl

Zobacz inne aktualności