Torpol podpisał z PKP PLK i Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście umowy o łącznej wartości 1,44 mld zł netto (niemal 1,8 mld zł brutto). Celem jest poprawa dostępu kolejowego do portów morskich.
Pierwszy kontrakt obejmuje opracowanie projektów oraz wykonanie robót budowlanych na stacji Szczecin Port Centralny za ok. 936 mln zł netto (1,2 mld zł brutto), natomiast drugi na stacji Świnoujście za ok. 508 mln zł (625 mln zł brutto). Termin realizacji zamówień wynosi 31 miesięcy od następnego dnia po zawarciu umowy. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady został ustalony na 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego.
Realizacja tak dużych zamówień wymaga odpowiedniego finansowania oraz zaangażowania odpowiedniej kadry inżynierskiej i parku maszynowego. Jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji tego zadania. W przypadku kontraktów w Szczecinie i Świnoujściu, udzielane są zaliczki wynoszące w sumie 10% brutto ich wartości (ok. 177 mln zł), ułatwiające finansowanie tego zadania i sprawną jego realizację. Ponadto mamy już zarezerwowanych większość podstawowych materiałów oraz podstawowych podwykonawców robót specjalistycznych koniecznych do wykonania tych zamówień – mówi Grzegorz Grabowski, prezes GK Torpol.
Na koniec pierwszego kwartału 2019 roku wartość portfela zamówień Torpolu wynosiła niemal 2 mld zł. W II kwartale Spółka w ramach konsorcjów podpisała kontrakty na realizację prac na linii E-59 na odcinku Rawicz – Leszno za ok. 0,46 mld zł netto (0,56 mld zł brutto) oraz na poprawę dostępu do portu Gdańsk Port Północny i Gdańsk Zaspa Towarowa łącznie za ok. 1,15 mld zł netto (1,42 mld zł brutto). Aktualnie wartość portfela zamówień wynosi ponad 4 mld zł netto.