”MakMedia dała się poznać z jak najlepszej strony, dlatego z przyjemnością polecam jej usługi wszystkim zainteresowanym. Osoby w niej pracujące nigdy nie ograniczają się do biernego uczestnictwa w realizowanych projektach”

Wojciech Antkowiak, wiceprezes Amica S.A.

CASE STUDY: Sprzedaż fabryki Samsungowi. Powrót do komunikacji

MakMedii powierzono zadania odbudowy wizerunku Amiki, stworzenia i wdrożenia nowej strategii IR oraz wsparcia komunikacji przy sprzedaży zakładów koreańskiemu koncernowi Samsung. Współpracę ze Spółką zaczynaliśmy przy kursie 17 zł. W maju 2016 r. Spółka była wyceniana na ponad 180 zł za akcję.

Sytuacja wyjściowa

W 2009 roku Amica była wysoko zadłużona, ponosiła straty na działalności związanej z produkcją lodówek. Dziś trudno w to uwierzyć, ale wycena wroneckiej spółki spadła wówczas do ok. 30 mln zł. W lipcu 2013 r., kapitalizacja Amiki przekraczała 1,2 mld zł. Co było przyczyną tak znacznego wzrostu wartości? Kluczem do sukcesu była decyzja Prezesa Jacka Rutkowkiego o wznowieniu komunikacji z rynkiem, a także sprzedaż nierentownej działalności oraz restrukturyzacja Grupy.

Podjęte działania

• Przygotowanie audytu wizerunkowego wśród mediów i instytucji finansowych
• Opracowanie nowej strategii komunikacji
• Organizacja spotkań w formule non-deal roadshow, których celem była analiza postrzegania Spółki i jej modelu biznesowego
• Zorganizowanie konferencji prasowej z udziałem kierownictwa Amiki i Samsunga
• Study tour dla inwestorów i analityków do zakładów Spółki
• Prowadzenie biura prasowego
• Zarządzanie sytuacją kryzysową


Efekty

  • 450-proc. wzrost kursu w pierwszych 3 latach współpracy
  • Ponad 700 Publikacji na temat spółki (w tym Bloomerg, Reuters, Financial Times, Forbes)
  • 11 - TFI i OFE w akcjonariacie
  • 45 - Średnia liczba analityków i zarządzających na konferencjach