”Agencja wywiązała się z wszystkich powierzonych zadań. Polecam. ”
Grzegorz Żółcik, prezes Herkules S.A.
CASE STUDY:
Investor Relations
wagi ciężkiej.
Dobre relacje inwestorskie, koniunktura w branży, otwarcie na komunikację, to musiało przynieść efekt. Tylko w pierwszym roku pracy dla Herkulesa, mogliśmy się pochwalić podwojeniem kapitalizacji, wprowadzeniem funduszy do akcjonariatu czy uzyskaniem pokrycia analitycznego.
Sytuacja wyjściowa
Współpracę z Herkulesem rozpoczęliśmy z inicjatywy Akcjonariuszy i Zarządu Spółki rozczarowanych wyceną jej walorów. Niski kurs akcji wynikał m.in. z braku aktywnej komunikacji z rynkiem. Skutkowało to słabą rozpoznawalnością firmy i nikłą wiedzą na temat jej modelu biznesowego. Zadaniem postawionym przed MakMedią było zbudowanie i zaprezentowanie na rynku nowego atrakcyjnego equity story Herkulesa. Idealnym rozwiązaniem okazał się "Drugi debiut" - autorski program agencji.
Podjęte działania
• Przygotowanie raportu otwarcia
• Utworzenie bazy analityków i zarządzających potencjalnie zainteresowanych Spółką
• Stworzenie equity story oraz wdrożenie nowych procedur komunikacji
• Wznowienie aktywnych relacji z mediami
• Stworzenie profesjonalnych materiałów inwestorskich
• Rozpoczęcie organizowania regularnych spotkań z przedstawicielami rynku
• Wyjazd inwestorski do Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (inwestycja realizowana przy wsparciu Herkulesa)
Efekty
100-proc. wzrostu kursu w ciągu pierwszego roku współpracy
uzyskanie pokrycia analitycznego
pojawienie się funduszy w akcjonariacie
300 publikacji w mediach ekonomicznych w pierwszych 12. miesiącach wpółpracy