Bieliźniarska grupa w styczniu zanotowała o 23% wyższe przychody niż rok wcześniej. Sprzedaż internetowa wzrosła o 125%.
Według wstępnych danych skonsolidowane przychody za styczeń 2019 roku wyniosły 13 mln zł. Sprzedaż on-line stanowiła 1,4 mln zł. Szacunkowa marża brutto na sprzedaży wyniosła około 56% i była niższa o około 3 p.p. w ujęciu r/r. Na koniec stycznia powierzchnia handlowa zwiększyła się o 3% do 17.959 mkw. Sieć salonów działa w Polsce, Niemczech, Mołdawii, na Białorusi i Ukrainie. W listopadzie spółka otworzyła pierwszy salon w Rosji. Jeśli chodzi o sprzedaż on-line to współpracuje z Modehouse.de oraz sprzedaje swoje produkty poprzez liczne platformy polskie i zagraniczne. Posiada także własny sklep w 12 wersjach językowych.
Spółka ma za sobą udany 2018 rok. Według prognoz DM BDM w samym IV kwartale skonsolidowane przychody wzrosły o 11,9% do 41,3 mln zł, a marża z 63,4% do 64,6%. Założono też poprawę na poziomie EBITDA o 46,7% do 4,7 mln zł i o ponad 80% zysku netto do 3 mln zł. Analitycy biura prognozują, że w całym 2018 roku przychody wyniosły 155 mln zł (-0,9%). EBITDA miałaby wzrosnąć o 98,5% do 13,4 mln zł, a zysk netto o 13,3% do 7,4 mln zł. Oszacowano też wzrost marży brutto ze sprzedaży o 4,2 p.p. do 63,4 mln zł.
W ciągu ostatniego miesiąca akcje Esotiq & Henderson podrożały o 11%.
Źródło: Akcjonariat.pl