W czwartek PKP PLK i Torpol zawarły umowę dotyczącą realizacji robót budowlanych na linii kolejowej Warszawa – Poznań w obszarze LCS Konin – odcinek Barłogi – Swarzędz w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz”. Kontrakt realizowany będzie w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF), a jego wartość wynosi 1 030 mln zł brutto.
Zakres prac w ramach projektu przewiduje modernizację najważniejszych elementów infrastruktury kolejowej m.in.: kompleksową przebudowę stacji i posterunków ruchu (w tym budowę budynku LCS w Koninie), przebudowę 149 km nawierzchni torowej i podtorza oraz 331 km sieci trakcyjnej, a także przejść i przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę nowych obiektów inżynierskich.
- Dzisiejsze podpisanie umowy to przede wszystkim zasługa ciężkiej pracy, wiedzy eksperckiej i olbrzymiego doświadczenia całego zespołu pracowników Torpol S.A., uczestniczących w przygotowaniu tak idealnie zestawionej oferty. To dzięki Ich kompetencji pozyskaliśmy największy dotychczas z nowej perspektywy kontrakt, potwierdzając tym samym swoją bardzo mocną pozycję na trudnym obecnie rynku infrastruktury kolejowej Projekt ten jest dla nas bardzo ważny nie tylko ze względu na jego wartość, ale również ze względu na jego lokalizację. W Koninie posiadamy bazę sprzętową, co pozytywnie wpłynie na optymalne wykorzystanie parku maszynowego i kadry inżynierskiej oraz umożliwi składowanie materiałów przestrzennych. Przełoży się to zatem na sprawną realizację zadania. Nasz portfel zamówień opiewa obecnie na kwotę 1,64 mld zł netto bez udziału konsorcjantów. Oczywiście nadal konsekwentnie skupiamy się na jego budowaniu, czekając na kolejne pozytywne rozstrzygnięcia – powiedział Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu.
Termin realizacji prac budowalnych wskazany w umowie został określony na 41 miesięcy od daty jej zawarcia, natomiast gwarancja wykonawcy wynosi 72 miesięcy.