Oferta TORPOL S.A. okazała się najkorzystniejszą spośród pięciu złożonych w postępowaniu przetargowym na wykonanie robót budowlanych, których przedmiotem jest przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek Leszno – Czempiń w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF).
Cena oferty złożonej przez Spółkę wynosi 395 mln zł netto, tj. 485,9 mln zł brutto. Termin realizacji prac budowlanych wskazany w złożonej ofercie został określony na 34 miesięcy od Daty Rozpoczęcia, czyli dnia zawarcia umowy, natomiast okres gwarancji został określony na 72 miesiące. Kryterium wyboru oferty w przetargu stanowią całkowita cena brutto (waga 80%), termin realizacji prac budowlanych (waga 10%) oraz okres gwarancji (waga 10%).
- Cieszy nas kolejny sukces i liczymy na pozytywne rozstrzygnięcia kolejnych postępowań, w których bierzemy udział - skomentował Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu.
Przedmiotem zadania jest wykonanie robót budowlanych kompleksowej modernizacji szlaków i stacji na linii kolejowej E59 na odcinkach Leszno - Stare Bojanowo (LOT B, odcinek B2) oraz Stare Bojanowo - Czempiń (LOT B, odcinek B3). Modernizacja infrastruktury polegać będzie m.in. na przebudowie stacji Leszno dla dostosowania układu torów do maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich i towarowych 100 km/h, natomiast na szlakach do prędkości w ruchu pasażerskim 160 km/h oraz towarowym 120 km/h.
Torpol oczekuje teraz na zakończenie postępowania i podpisanie umowy.