NOTOWANIA KLIENTÓW:
  1. APS ENERGIA
  2. Powrót

APS Energia zapowiada poprawę wyników w II półroczu 2016 r.

Wypracowany przez Grupę w I półroczu 2016 roku zysk brutto na sprzedaży wyniósł 5 mln zł i był o 3,6 mln zł niższy niż w okresie porównywalnym 2015 roku.

- Nie jesteśmy zadowoleni z wyników osiągniętych w pierwszym półroczu 2016 r. Niestety większość zleceń przesunęła się na drugą połowę roku. Jednocześnie nadal bardzo słaby rubel negatywnie wpływa na wyniki osiągane na rynku rosyjskim– powiedział Piotr Szewczyk, prezes APS Energia.

W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku grupa największe przychody odnotowała na rynku polskim. Udział sprzedaży krajowej wyniósł 49% (55% w I poł. 2015 r.), natomiast rynku rosyjskiego 27% (40% w I połowie 2015 r.). Pozostałą część sprzedaży Grupy stanowił eksport m.in. do krajów UE, Ukrainy, Kazachstanu, Azerbejdżanu oraz Australii.

Grupa na bieżąco ponosi nakłady inwestycyjne przeznaczone na dalszy rozwój swoich urządzeń. Na koniec I półrocza 2016 r. zespół R&D prowadził 6 projektów (4 dla przemysłu i 2 dla trakcji i transportu). W pierwszej połowie 2016 r. Grupa APS Energia wydała na inwestycje ok. 13 mln zł (w całym roku 2015 było to 9,9 mln zł). Większość tej kwoty została przeznaczona na budowę i wyposażenie nowego zakładu w Stanisławowie Pierwszym, który zapewnił wzrost mocy produkcyjnych grupy o ok. 150%.

- Na rynku krajowym chcemy utrzymać naszą pozycję rynkową w segmencie urządzeń zasilania awaryjnego dla energetyki i przemysłu rafineryjnego. Zamierzamy też poszerzyć ofertę o nowe produkty i usługi, w tym przede wszystkim dla producentów trakcji jezdnej. W tym segmencie chcemy mieć docelowo ponad 10% udziału – powiedział Piotr Szewczyk.

Celem strategicznym spółki na rynkach WNP jest wzrost udziałów rynkowych, w Rosji do ok. 15% w segmencie urządzeń zasilania awaryjnego dla energetyki i przemysłu rafineryjnego oraz do ok. 1-2% w segmencie trakcji jezdnej. APS Energia rozwija również sprzedaż w USA, Iranie i Turcji.

Skonsolidowane koszty sprzedanych towarów, materiałów i produktów wyniosły 19,1 mln zł i były niższe o 30,8% r/r. Koszty sprzedaży poniesione przez grupę w pierwszych 6 miesiącach 2016 roku były wyższe o 25% r/r - to efekt większej aktywności na nowych rynkach, na których oczekiwana jest rosnąca sprzedaż w przyszłych okresach.

- Nasza strategia się nie zmieniła. Wciąż zamierzamy rozwijać się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia. Celem jest osiąganie średniorocznego wzrostu organicznego przychodów na poziomie do 20 % . Wartość portfela zamówień do realizacji w drugiej połowie roku wynosiła na koniec czerwca br. ponad 43 mln zł, dlatego spodziewam się bardzo dobrej końcówki tego roku. Zamówień mamy bardzo dużo i będziemy musieli zatrudnić nowe osoby – powiedział Piotr Szewczyk.

notowania APS Energia:
Zainteresowany spółką?
Zapraszamy do śledzenia profilu APS Energia na Akcjonariat.pl

Zobacz inne aktualności