NOTOWANIA KLIENTÓW:
  1. Powrót

Grupa Ailleron poprawia wynik na wszystkich poziomach

Czołowy polski dostawca nowoczesnych produktów technologicznych ma za sobą udane trzy kwartały. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 102,1 mln zł (+7 proc. r/r), EBITDA wzrosła o 23 proc. do 14,1 mln zł a zysk operacyjny wzrósł o 60 proc. do 8,2 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł po trzech kwartałach br. 3,6 mln zł, a bez uwzględniania odpisu na transakcji sprzedaży udziałów w Hoteliga wyniósłby 5,2 mln zł, czyli ponad 50 proc. lepiej r/r.

-  Za nami kolejny udany kwartał. Dobre wyniki, trochę zamazuje odpis na transakcji sprzedaży udziałów w Hoteliga, jednak jest to zapis wyłącznie księgowy, nie mający żadnego wpływu na naszą sytuację płynnościową, która niezmiennie pozostaje bardzo dobra, o czym świadczy zwiększające się saldo środków pieniężnych. Sytuacja związana z koronawirusem sprzyja branży IT. Wiele firm już nie zastanawia się czy realizować projekty związane z kanałami elektronicznymi, ale jak je wdrażać najbardziej efektywnie. Przed nami najgorętszy w roku okres sprzedażowy. Zwykle, historycznie w IV kwartale realizowaliśmy ok. 30-40 proc. rocznych obrotów i w tym roku powinno być podobnie. Jest to już norma w firmach IT, że w ostatnich trzech miesiącach roku kalendarzowego klienci rewidują budżety i wydatki oraz rozpoczynają nowe projekty – powiedział Tomasz Król, członek zarządu Ailleron.

Największy, bo 65-proc. udział w sprzedaży po trzech kwartałach br. miał tradycyjnie pion Enterprise Services, osiągający najwyższą rentowność w Grupie na poziomie wyniku operacyjnego w wysokości 10,8 mln zł. Odpowiada on za kompleksowe usługi budowy, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych dla branży finansowej i medycznej, a także produkty oraz usługi dla sektora telekomunikacyjnego takie jak: usługa Ringback Tone, Poczta Głosowa 3Gen, Steering of Roaming oraz usługi utrzymania i rozwoju systemów telekomunikacyjnych operatorów komórkowych.

Pion FinTech skupiający m.in. produkty i usługi dla sektora finansowego oraz systemy wspomagające sprzedaż skomplikowanych produktów finansowych i leasingowych odpowiadał za 31 proc. przychodów po 3 kwartałach 2020 r. (wzrost r/r o 16%). Na uwagę zasługuje poprawa wyniku operacyjnego w obszarze FinTech o 5 mln zł r/r, co pozwala pozytywnie patrzeć na przyszłe okresy. Segment HotelTech odnotował natomiast negatywny wpływ pandemii koronawirusa – przychody w tym obszarze spadły i spółka odnotowała stratę operacyjną w przychodach Grupy HotelTech stanowi zaledwie 2 proc. udział.

W podziale geograficznym eksport niezmiennie zwiększa swój udział w przychodach Grupy - po 3 kwartałach 2020 r. stanowił 46 proc. całości przychodów i zanotował 28-proc. wzrost r/r.

-Jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni jeśli chodzi o całościowy wynik mijającego roku. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie naszymi usługami, gdyż oferujemy rozwiązania dobrze wpisujące się w transformację cyfrową. Nasi kontrahenci, którzy wcześniej rozważali zwiększenie inwestycji w tym obszarze, w momencie, gdy koronawirus uniemożliwił im dotarcie do klientów poprzez sieć oddziałów stacjonarnych, postawiło mocniej na rozwój kanałów on-line. Obszary w których my działamy powinny rosnąć, w okolicy 8-9 proc. r/r. My chcemy rosnąć szybciej niż rynek, dlatego również sukcesywnie powiększamy nasz zespół – powiedział Tomasz Król.

 

Zobacz inne aktualności