NOTOWANIA KLIENTÓW:
  1. Powrót

Grupa Esotiq & Henderson z wyższą sprzedażą i marżą w 2018 roku

Giełdowy producent wysokiej jakości bielizny damskiej zanotował w 2018 roku ok. 154 mln zł przychodów co oznacza wzrost o ok. 4 proc. rdr. Marża brutto ze sprzedaży w 2018 roku wzrosła o 2 punkty proc. w stosunku do 2017 r. i wyniosła ok. 64 proc.

Grupa zanotowała bardzo udaną końcówkę ub.r. szacunkowa marża brutto na sprzedaży w grudniu 2018 r.  wyniosła około 68 proc. i była wyższa o około 3 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w grudniu 2017 r. Skonsolidowane przychody w grudniu ub. r. wyniosły ok. 16 mln zł, czyli o ok. 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r.

Ubiegły rok oceniam jako udany dla Grupy Esotiq & Henderson. Wyniki sprzedaży i uzyskana marża były satysfakcjonujące i zgodne z naszymi wewnętrznymi założeniami. Mieliśmy bardzo niezwykle udany okres przedświąteczny oraz dużo klientów zrobiło zakupy pomiędzy świętami a nowym rokiem. Dynamicznie rozwijała się sprzedaż przez Internet, gdzie w samym tylko grudniu zanotowaliśmy 85-proc. wzrost przychodów rok do roku. Będziemy nadal inwestować w rozwój tego kanału, spodziewamy się tu dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży – powiedział Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. 

Spółka współpracuje z Modehouse.de oraz sprzedaje swoje produkty poprzez liczne platformy polskie i zagraniczne. Posiada także własny sklep w 12 wersjach językowych. Narastająco w okresie styczeń – grudzień 2018 skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ok. 9,1 mln zł i były wyższe o ok. 55 proc. rdr.

Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec grudnia 2018 r. wynosiła 17 873 m kw. i była większa o około 3 proc. niż rok wcześniej.

notowania Esotiq & Henderson:
Zainteresowany spółką?
Zapraszamy do śledzenia profilu Esotiq & Henderson na Akcjonariat.pl

Zobacz inne aktualności