NOTOWANIA KLIENTÓW:
  1. Powrót

Rekordowe przychody ESOTIQ&HENDERSON po trzech kwartałach 2019 roku

Skonsolidowane przychody producenta ekskluzywnej bielizny damskiej po trzech kwartałach 2019 roku wyniosły 134,8 mln zł, co oznacza wzrost o 19% rok do roku. Marża brutto wyniosła 61%. Esotiq odnotował także ponad dwukrotny wzrost sprzedaży internetowej. Firma jest już gotowa na zbliżający się świąteczny szał zakupowy i liczy na rekordowy koniec roku.

Wysoki poziom przychodów to głównie efekt dynamicznego rozwoju sieci salonów oraz intensywnej działalności marketingowej. Nieustannie szukamy nowych możliwości dotarcia do klientów nawiązując współpracę z modelkami i blogerkami, prowadząc unikalne kampanie w mediach społecznościowych, ale także rozwijając sprzedaż internetową, która z roku na rok jest coraz wyższa. W związku tym liczymy, że pod względem sprzedaży bieżący rok będzie najlepszy w dotychczasowej historii firmy – mówi Adam Skrzypek, prezes ESOTIQ&HENDERSON S.A.

Zysk brutto po trzech kwartałach 2019 roku wzrósł o 13,9% do poziomu 81,6 mln zł. EBIT wyniósł 5,2 mln zł (wobec 6,3 mln zł w ub. r.) a zysk netto 1,8 mln zł (wobec 4,5 mln zł w ub. r.). Na wyniki silnie wpłynęły niekorzystne wahania kursu dolara oraz wzrost wynagrodzeń. W 2019 roku Esotiq otworzył 17 nowych salonów, w tym: 7 w Polsce, 4 w Niemczech, 1 na Ukrainie, 2 w Rosji, 2 na Białorusi oraz 1 na Łotwie. Dla porównania w ubiegłym roku powstało 13 nowych salonów.

W Polsce, Niemczech i na Ukrainie jesteśmy obecni od wielu lat. Ciągle rozwijamy tam naszą sieć i powiększamy grupę odbiorców. Jednak od pewnego czasu budujemy sieć salonów na nowych rynkach, takich jak Rosja, Białoruś czy Łotwa. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę, a początki zawsze pociągają za sobą większe koszty związane z budowaniem przekazu marketingowego. Rozwój sieci na Wschodzie daje ogromne możliwości. Trendy związane z określonymi wzorami bielizny dynamicznie się tam rozwijają i zbliżają się do tych na Zachodzie. Duże znaczenie ma także rozwój sprzedaży internetowej, która wspiera tamtejszą sprzedaż w sklepach fizycznych i odwrotnie – dodaje prezes.

Sprzedaż internetowa z roku na rok systematycznie wzrasta. W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku przychody z tego kanału wyniosły 12,9 mln zł (+101% r/r).  Rekordy bije także liczba uczestniczek programu lojalnościowego ESOTIQ Club, która, zgodnie z trendem, na przełomie roku może przekroczyć pierwszy milion.

Marka Esotiq&Henderson to nie tylko unikalna bielizna damska. W jej ofercie znaleźć można także bieliznę męską, żele pod prysznic, perfumy, kosmetyki czy akcesoria. Każdy z tych segmentów cieszy się dużym zainteresowaniem. Poszerzając ofertę odpowiadamy na różne potrzeby, które klientki mogą zaspokajać w ramach jednej wizyty w sklepie, zarówno internetowym, jak i stacjonarnym. To ważne w kontekście zbliżających się świąt oraz Black Friday, na które jesteśmy już gotowi i ofertowo, i logistycznie – mówi Adam Skrzypek.

Według szacunkowych danych w okresie styczeń-październik 2019 roku skonsolidowane przychody Esotiq&Henderson wyniosły 147 mln zł (+17% r/r). Sprzedaż internetowa osiągnęła poziom 13,5 mln zł (+90% r/r). Natomiast marża brutto na sprzedaży wyniosła 60% (-3 p.p. r/r). Powierzchnia handlowa Grupy na koniec października 2019 r. wynosiła 18 660 m kw. (+7% r/r).

notowania Esotiq & Henderson:
Zainteresowany spółką?
Zapraszamy do śledzenia profilu Esotiq & Henderson na Akcjonariat.pl

Zobacz inne aktualności