NOTOWANIA KLIENTÓW:
  1. Powrót

Volkswagen AG ma prawo pierwokupu Groclin S.A.

Volkswagen AG, globalny koncern motoryzacyjny, podpisał z Groclin S.A. oraz jego największymi akcjonariuszami porozumienie, w ramach którego uzyskał prawo pierwokupu akcji polskiej spółki lub części jej aktywów, w przypadku gdy grodziska firma podejmie decyzję o sprzedaży segmentu poszyć. To pierwsza tego typu umowa w Polsce, jeszcze nigdy krajowa firma z branży automotive nie stała się tak bliskim partnerem dla niemieckiego koncernu.

- Porozumienie stawia Groclin w pozycji bliskiego partnera biznesowego Grupy Volkswagen, dzięki niemu dołączamy do niezwykle ekskluzywnego grona strategicznych kooperantów koncernu z Wolfsburga. Porozumienie stanowi dla nas, z jednej strony, prestiżowe wyróżnienie i potwierdzenie słuszności kierunku rozwoju Groclinu, z drugiej zaś wzmacnia nas biznesowo. Nie słyszałem o podobnej umowie z polskim partnerem, Volkswagen AG niezwykle rzadko wiąże się, aż tak blisko z partnerami biznesowymi. Równolegle do porozumienia dot. prawa pierwokupu porozumieliśmy się z Volkswagen AG ws. nowych warunków finansowych naszej współpracy oraz jej zakresu, co winno przełożyć się na wzrost sprzedaży i poprawę jej rentowności - komentuje Andre Gerstner, prezes i największy akcjonariusz Groclinu.

Porozumienie, zawarte przez Volkswagen AG z Groclin S.A. oraz największymi akcjonariuszami spółki - Gerstner Managementholding GmbH i Kabelconcept Hornig GmbH, daje Volkswagenowi prawa pierwokupu akcji wielkopolskiej spółki w przypadku gdy wspomniani akcjonariusze podjęliby decyzję o ich sprzedaży. Niemiecki koncern ma również możliwość wskazania innego podmiotu, który kupi akcje w jego zastępstwie. Prawo pierwokupu dotyczy również ewentualnej sprzedaży biznesu poszyciowego przez Groclin.

- Dobra koniunktura na rynku poszyć oraz konsolidacja branży potęgują inwestycyjne zainteresowanie Groclinem ze strony tak konkurentów, jak i inwestorów finansowych. Porozumienie z Volkswagenem pozwala nam w spokoju rozpatrywać opcje strategiczne, mając pewność, że niezależnie od podjętej decyzji Groclin S.A. i jego akcjonariusze na niej skorzystają – komentuje Andre Gerstner.

Prezes grodziskiej spółki ocenia, że niezależnie od obranego scenariusza poszyciowy biznes Groclinu będzie w kolejnych latach coraz ściślej współpracował z Grupą Volkswagen, w ramach Groclin S.A. lub poza nią. W przypadku ewentualnej sprzedaży biznesu poszyciowego Groclin nie zamierza porzucać branży motoryzacyjnej.

- Obok biznesu poszyciowego w ramach Grupy Groclin rozwijamy, poprzez spółę zależną CADM Automotive, w biznesie inżyniersko-projektowym, którego zyskowność i perspektywy rozwoju zachęcają nas do dalszych inwestycji w tym obszarze. Jednym ze scenariuszy, który rozważamy, jest koncentracja wyłącznie na tym biznesie i zbudowanie wokół Groclin S.A., również w drodze transakcji M&A, mocnego holdingu projektowego, o skali działalności liczonej w setki milionów złotych – dodaje Gerstner.

Decyzja o ewentualnej zmianie profilu działalności będzie oparta na szczegółowych analizach opłacalności wejścia w segment innowacyjnych usług w branży motoryzacyjnej. Wysokie poziomy rentowności osiągane przez CADM Automotive zadaniem Zarządu Groclinu, wskazują, że zmiana strategii w niedalekiej przyszłości powinna znacząco przełożyć się na poprawę wyników. 17 marca 2017 r. rada nadzorcza Groclinu wyraziła zgodę na sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmującej segment poszyciowy.

Podstawowym przedmiotem działalności Grupy Groclin jest produkcja i sprzedaż wyposażenia oraz akcesoriów samochodowych - poszyć foteli samochodowych w tkaninach, skórze naturalnej oraz poroflexie. Groclin zajmuje się także projektowaniem i rozwojem siedzeń, poszyć i akcesoriów samochodowych. Baza klientów Spółki to największe koncerny z branży motoryzacyjnej - Volkswagen, Volvo, Renault, BMW, Ford czy Opel.

notowania GROCLIN:
Zainteresowany spółką?
Zapraszamy do śledzenia profilu GROCLIN na Akcjonariat.pl

Zobacz inne aktualności