NOTOWANIA KLIENTÓW:
  1. Powrót

Zakłady Magnezytowe „ROPCZYCE” skuteczne w niepewnych czasach. Spółka realizuje założenia sprzedażowe w dobie pandemii

Po trzech kwartałach 2020 roku Grupa Kapitałowa producenta materiałów ogniotrwałych wypracowała 223,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wobec 252,0 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny oraz zysk netto Zakładów Magnezytowych „ROPCZYCE” S.A. wyniosły odpowiednio: 25,5 mln zł i 20,4 mln zł, wobec 26,2 mln zł oraz 20,9 mln zł, osiągniętych w analogicznym okresie 2019 roku. Pomimo obiektywnie istotnego spadku zapotrzebowania na materiały ogniotrwałe, Spółka zrealizowała w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 roku sprzedaż podstawową na poziomie o 10,9 proc. niższą w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.

- Miniony okres, chociaż był czasem bezprecedensowym w historii i stał pod znakiem niespotykanych dotąd wyzwań, z perspektywy osiągniętych wyników oceniam pozytywnie. W tym trudnym okresie naznaczonym pandemią covid19, Zakłady Magnezytowe „ROPCZYCE” S.A. skutecznie realizowały swoją strategię wielowymiarowej dywersyfikacji. Świadczy o tym porównywalny poziom uzyskanych przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku w stosunku do trzeciego kwartału roku ubiegłego, zrealizowanych przecież w skrajnie odmiennych uwarunkowaniach makroekonomicznych. Fakt ten potwierdza właściwe podejście Spółki do rynku i zdolność adaptacji do zmieniających się warunków prowadzonej działalności – podkreśla Józef Siwiec, prezes ZM „ROPCZYCE”.

W trzecim kwartale 2019 r. ZM „ROPCZYCE” wypracowały 67,9 mln zł przychodów (-2,5 proc. r/r),
zysk operacyjny EBIT spółki wyniósł 9,5 mln zł, co oznacza wzrost o 167,1 proc. r/r, natomiast zysk netto osiągnął poziom 7,9 mln zł, co oznacza wzrost 78,3 proc. r/r.

Podobnie jak w okresach poprzednich, wiodącym konsumentem ceramicznych wyrobów ogniotrwałych wytwarzanych przez Spółkę pozostaje hutnictwo żelaza i stali ze sprzedażą na poziomie 106,3 mln zł (49 proc. udziału w całkowitej sprzedaży). W trzecim kwartale 2020 roku Spółka pozyskała nowych kontrahentów w tym segmencie z Francji, Belgii oraz Ukrainy.  ZM „ROPCZYCE” utrzymały dodatni trend sprzedażowy w segmencie hutnictwa metali nieżelaznych, wzmacniając tym samym swoją pozycję w tej branży. Po trzech kwartałach sprzedaż na rzecz przemysłu cementowo-wapienniczego wyniosła 36,1 mln (17 proc. udziału), natomiast dla odlewnictwa ukształtowała się na poziomie 11,9 mln zł (6 proc. udziału).

- Po 9 miesiącach 2020 roku sytuacja w gospodarce światowej nadal charakteryzuje się gwałtownym spowolnieniem wywołanym epidemią covid19. Drugie półrocze 2020 roku charakteryzuje się silniejszym oddziaływaniem kryzysu spowodowanego tą epidemią niż w okresach wcześniejszych. Uzyskane wyniki finansowe wskazują, że jesteśmy dobrze przygotowani do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych. Funkcjonowanie w takim otoczeniu wymaga elastyczności oraz wysokiej skuteczności w poszukiwaniu pojawiających się szans rynkowych. Wyniki finansowe wygenerowane przez nas w 2020 roku są potwierdzeniem skuteczności realizowanego modelu biznesowego, którego jednym z podstawowych filarów jest dywersyfikacja inżynieringowa i rozwój w obszarze urządzeń do wysokotemperaturowej utylizacji odpadów przemysłowych. Działalność naszej Spółki zdywersyfikowana inżynieringowo, geograficznie, branżowo i produktowo jak na razie pozwala na zrównoważone funkcjonowanie nawet w bardzo niestabilnym okresie pandemii – mówi prezes Józef Siwiec.

Zobacz inne aktualności